Mine Forløb - Personlig Træner

Er du stiv i kroppen?
Har du smerter i lænd, nakke eller skuldre?
Ønsker du at kunne håndtere stress og få ny energi?
Så er Min Undervisning noget for Dig

Du Får
Velvære, Balance og Ro i Krop og Sind
Jeg bruger Yoga/Pilates/Mindfulness til at styrke dig både fysisk og mentalt

Jeg tilbyder undervisning i:
Mindful Yoga – Power Yoga Yoga til Mænd – Yoga til Piger – Yoga til Seniorer – Genopbyggende Yoga
  Pilates – Yogalates 

Mindful Yoga

Jeg tager udgangspunkt i klassiske Hatha Yoga øvelser, hvor jeg lægger stor vægt på min guidning af selve øvelsen. Vejen ind og ud af øvelsen er ligeså vigtig, som at være i øvelsen. det er her det mindfulle kommer ind. En guidning, hvor der ikke samtidig er plads til dine tanker om alt muligt andet- en pause til hovedet.

Øvelserne foregår i et langsommere tempo ved mindfulle, styrkende øvelser, og lidt hurtigere i andre. Jeg underviser i forskellige tempos afhængig af intentionen med øvelserne og til hvem øvelserne er tilrettelagt.

Yoga åndedrættet, som er ind og ud gennem næsen - og trækkes helt ned i maven, er utrolig vigtig at udføre sammen med øvelserne. På den måde får du mere ud af den enkelte øvelse, og du opnår en fordybelse med en afspændende effekt.
Afhængig af hvor tit du dyrker Mindful Yoga, vil du opleve at dine smerter bliver mindre – måske forsvinder, du vil få mere energi, og du får indarbejdet Yoga åndedrættet og øvelser, som du kan bruge i din hverdag, og holde stress og skavanker væk...eller minimere dem.

Power Yoga

Du har brug for mere smidighed og styrke og Du ønsker samtidig ro i krop og sind

Her er der fokus på styrkende øvelser i et højere,
men stadig roligt tempo.

Der vil være mindre flows (små lette serier). Især skuldre, bryst, mave, ryg, hofter og ben vil være i fokus. Åndedrættet bruges til at komme længere og dybere ind i en stilling.

Guidning undervejs vil ikke være så detaljeret og mindful, som eks. i Mindful yoga, men mere have fokus på stræk og styrke.

I stillinger, som er mere fysik krævende, vil indånding ske gennem næsen og udånding gennem munden, for at kunne være i stillingen i længere tid og opnå den største effekt.

Der vil dog altid være en mindful guidning i start af timen, og en god afspænding til slut.
Derved vil du opnå at registrere og mærke effekten af øvelserne. 

Yoga til Mænd

Til dig som elsker Mandehørm
Mindre stivhed i krop, fornyet energi og velvære Mindsker skader i fodbold, løb, cykling og andre sportsgrene
Godt til stillesiddende, krævende eller gentagende arbejde

Modspil til en travl hverdag
Du gennemarbejdet alle muskelgrupper. Der vil være øvelser , hvor du får lidt sved på panden, og andre som udføres i et roligere tempo men altid med fokus på åndedrættet, og tilpasset mange mænds generelle udfordringer. Når du udfører øvelserne med fokus på åndedrættet, får du mere smidighed, styrke, øget kropsbevidsthed og mere ro på tankerne. Det giver bla. mindre skader i andre sportsgrene. Vi slutter af med en afspænding for krop og sind, hvor du bliver pakket ind med tæpper, pude til hovedet, og let tryk på skulder eller fodmassage, afhængig af, hvad der ønskes...Jeg laver en fælles og individuel undervisning, hvor du får det optimale ud af undervisningen, i det tempo som passer dig, og med dine ønsker/behov. Øvelserne vil være en blanding af Power og Mindful Yoga.

Yoga til Piger

Til dig som elsker Pigehygge
Synes du det er svært at komme afsted?
Du får en undervisning tilrettelagt efter pigers behov og udfordringer

Find sammen med Kollegaer/Veninder eller Familie og book mig !

Du får din helt egen instruktør, som tilretterlægger en undervisning,som tilpasses kvinders generelle udfordringer. F.eks. stivhed, menstruationssmerter ,tankemylder mm. Når du udfører øvelserne med fokus på åndedrættet, får du mere smidighed, styrke, øget kropsbevidsthed og mere ro på tankerne.

Vi slutter af med en afspænding for krop og sind, hvor du bliver pakket ind med tæpper, pude til hovedet, og let tryk på skulder eller fodmassage, afhængig af, hvad der ønskes...
Jeg laver en fælles og individuel undervisning, hvor du får det optimale ud af undervisningen, i det tempo som passer dig, og med dine ønsker og behov

Yoga til Seniorer

Særligt når vi bliver ældre, er det vigtigt, at vi holder os i gang, og arbejder med kroppen, for at beholde vores mobilitet, fleksibilitet og styrke. Måske føler du dig lidt stiv i kroppen, trænger til at få trænet din balance og styrket dine musklerne.

Senior Yoga er for alle mennesker, også for dig som har brug for at tage specielle hensyn til din krop. Du gennemarbejdet alle muskelgrupper på en blid og skånsom måde. Der er fokus på styrke, stræk, balance og åndedræt.
Ved at arbejde med åndedrættet trænes lungerne, så iltoptaget i kroppen øges og svimmelhed mindskes.
Når du udfører øvelserne i et roligt tempo med fokus på åndedrættet, får du samtidig mere ro på tankerne og får en bedre kropsbevidsthed. Vi slutter timen af med en dejlig afspænding.

Jeg laver en fælles og individuel undervisning, hvor du får det optimale ud af undervisningen, i det tempo som passer dig.

Genopbyggende Yoga - Restorative

Du skal ikke Yde men Nyde Ren afspænding Ren forkælelse Til Krop og Sind

Til dig som har en travl hverdag og har brug for balance. Du får en afslappet oplevelse, hvor din krop og hoved kobler helt fra – Du skal bare nyde at ligge , hvor ingen muskler bevæger sig, hvor kroppen giver slip og du slipper tankemylder, bekymringer mm. 
Det er en terapeutisk yogaform, hvor du healer dig selv ved at ligge i en stilling over længere tid. 5 min. til 30 min. afhængig af hvilken stilling det er samt udfordringer du har, for at få nervesystemet til at falde til ro,og opnå en effekt over tid.
Jeg understøtter dig med puder, tæpper, pøller mm og guider dig mindful igennem stillingerne. Jeg kommer til dig/jer eller finder et sted med alt udstyr. Jeg tilrettelægger et program efter dit/jeres fælles behov.

Giv dig selv en GAVE for LIVET..

Pilates

 Pilates er opfundet og udviklet af Josef Pilates. Han kombinerede stillinger fra kampsport med Yoga. Pilatesøvelser stabiliserer, styrker og forlænger bla. rygsøjlen samt udvikler balance. Undervisningen foregår med musik, hvor der er styrkeøvelser, som får fat i de mindre muskelgrupper, og derved styrker Core. Pilatesåndedrættet bruges til at komme længere og dybere ind i en øvelse. Der er opmærksomhed på detaljer- beroligere og smidiggør krop og sind.

Jeg sammensætter gerne et program, hvor vi kommer igennem hele kroppen, med fokus selvfølgelig på Core. Dvs. skuldre, bryst, ryg, mave, bækken og hofter. Jeg har elastik og mindre bolde med.
Der er en dejlig afspænding til sidst, hvor kroppen falder til ro og mærker effekten af øvelserne

Yogalates

Du synes måske, at Yoga øvelser går lidt for langsom, men vil gerne opnå den mindfulle effekt som Yoga tilbyder samtidig med at du bygger styrke og smidighed op i kroppen.

Jeg kombinerer styrkeøvelser fra pilates med yogaens dybere og blidere stræk. Pilates øvelser stabiliserer, styrker og forlænger bla. rygsøjlen samt udvikler balance.Du opnår mere styrke og smidighed gennem fysiske og mere aktive øvelser

Mindful Yoga øvelser øger opmærksomhed på detaljerne - beroligere krop og sind, og giver mere smidighed.

Der vil være en afspænding til sidst, hvor du mærker en dejlig velvære i kroppen og effekten af øvelserne

Start – Landing og opvarmning. Foregår enten liggende, siddende eller stående afhængig af deltagerne. Tilbyder altid variation, såfremt en stilling er udfordrende.
Midte – Øvelser bygget op enkeltstående og/eller i flows. Tilbyder altid variationer af øvelser, understøtter med tæpper og puder hvis nødvendigt.
Afslutning – Nedkøling/afspænding. Jeg tilbyder altid puder, tæpper og øjenpude til optimal støtte og forkælelse. Vigtig at mærke effekten af øvelserne samt prøve at opnå en ro/afslappethed i krop og sind.

Min undervisning er altid personlig med fokus på udfordringer og ønsker hos dig. Jeg går meget op i at du bliver støttet i øvelserne, så du kan komme dybere ind ind i en øvelse, og derved får optimalt udbytte af den. 

Husk: Der er ikke en RIGTIG måde at lave øvelser på – der er MANGE. Vi er alle forskelligt bygget og har forskellige udfordringer. Det skal respekteres. Du  skal have en dejlig, lærerig og sjov oplevelse. En oplevelse af at du er værdsat og forkælet, samt at du mærker en forskel over tid.

Se også

SOMMER 2020

Hold dig i form over sommeren med korte og længere programmer i min FB Hjemmeundervisning, som er en undergruppe i min FB Move Mind. Glæd dig til dejlig Mindful Yoga, Pilates, Restorative Yoga, meditationer mm…

August: Udendørs Mindfull Yoga og Pilates

Løbende Yoga Forløb og Workshops med spændende og anderledes indhold. Guider på dansk, tysk og engelsk.
NYT NYT NYT …1 DAGS RETREAT – TRÆK STIKKET – EN DAG I FORDYBELSE MED YOGA OG  MINDFULLNESS . MOVE MIND OG YOGACURA I SAMARBEJDE. ET SPÆNDENDE OG ANDERLEDES PROGRAM. UDBYDES LIGE NU KUN I JYLLAND

..MEN DU RINGER BARE, SÅFREMT VI SKAL ARRANGERE 1 DAG I NÆRHEDEN AF DIG.

 Du kan allerede tilmelde dig til efteråret hos AOF-Vejle:

Styrkende Pilates for alle (AOF)

Yoga for mænd (AOF)

Skøn Lørdags Yoga i Skibet – Mænd og Kvinder

Læs mere her

Move Mind 
v. Tina K. Lindtofte. 

Stenagervænget 22, 7100 Vejle
CVR-nr. 39768852 
Tlf.: 20290568 
Mail: kontakt@move-mind.dk 
Personlig Vejledning

Sprog: Dansk,Tysk og Engelsk
Mere Vækst og Overskud
Mindre Sygedage og Stress
Bedre Arbejdsklima

Sprog: Dansk, Tysk, Engelsk
Mindre Stress
Større Velvære og Livsglæde
Mentalt og Fysisk Overskud

Sprog: Dansk,Tysk og Engelsk
Mere Smidighed og Fokus 
Et større Resultat i din Sport

Tina Lindtofte:

Jeg er Exam. Yoga og Pilates Instruktør. 10 års undervisningserfaring.
Du oplever altid en personlig, tilrettelagt undervisning. Du får konkrete værktøjer til din hverdag.

Jeg underviser i:

  • Mindful Yoga
  • Power Yoga
  • Restorativ Yoga
  • Pilates
  • Yogalates